O dniu bez śmiecenia

Dzień bez Śmiecenia – to pomysł wypracowany przez młodzież z kilkunastu krajów współdziałających w ramach międzynarodowego programu „Europejski Eko-Parlament Młodzieży” w 2007 r., przedsięwzięcia firmowanego przez PRO EUROPE (organizację zrzeszającą działające w ramach systemu Zielonego Punktu organizacje odzysku), a koordynowanego i organizowanego w Polsce przez Rekopol O.O.O. SA. Celem jest propagowanie prawidłowych zasad segregowania odpadów, promowanie proekologicznych postaw i ochrony środowiska.


To kampania prowadzona od 2007 roku przez Rekopol O.O.O. SA.. Współorganizatorami akcji są Akcjonariusze firmy. Czas trwania kampanii: 11 maja (Dzień bez Śmiecenia) – 5 czerwca (Międzynarodowy Dzień Ochrony Środowiska).

W Dzień bez Śmiecenia, nie produkujemy tysięcy plakatów, ulotek, insertów i wlepek. Przygotowujemy kartkę elektroniczną, która po kliknięciu przekierowuje na stronę www.dzienbezsmiecenia.pl.

Kartka ma dwa zadania – zachęcić do kliknięcia i zapoznania się ze stroną. Zawarte na niej treści, adresowane do różnych grup odbiorców w przystępny sposób wskazują na istotę selektywnej zbiórki i sposoby jej prowadzenia. Drugim zadaniem kartki jest zachęcenie do jej przesłania znajomym, współpracownikom, rodzinie i przyjaciołom.


Akcjonariusze Rekopolu, klienci, partnerzy, firmy gospodarujące odpadami, szkoły, przedszkola i wiele innych podmiotów angażują się w Dzień Bez Śmiecenia przekazując dalej kartkę elektroniczną, organizując wydarzenia w swojej społeczności i szeroko mówiąc o świadomej segregacji odpadów przez cały rok!